ROZRÓŻNIENIE ZAMIARU I CELU

Tylko poprzez rozróżnienie zamiaru i celu dochodzi niemowlę w wieku pięciu miesięcy do tego, że zaczyna sięgać po przedmioty widoczne w otoczeniu, odkry­wać, że to, co widzi, można złapać. Zamiar, który powoduje to działanie;, jest jeszcze chwiejny, niepewny: jeżeli na drodze rą­czki dziecka sięgającej po przedmiot umieścimy jakąś przeszko­dę (np. poduszkę), to najczęściej ten nowy obiekt zajmie je tak, że dziecko całkowicie zapomni o swym pierwotnym celu. Prze­szkodzić działaniu możemy naprawdę dopiero wtedy, kiedy dziecko napotykające przeszkodę zachowuje pierwotny zamiar osiągnięcia celu.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieje, że spodoba Ci się mój serwis! Jest on w całości poświęcony tematyce rozrywki. Zapraszam do czytania!
© Wszelkie prawa zastrzeżone