NASTĘPSTWO POSTĘPOWANIA

Następstwo takiego po­stępowania jest oczywiste: do pobudzenia spowodowanego różno­rodnymi silnymi bodźcami stopniowo „przykleją się” asocjacje związane z jedzeniem i dziecko będzie odczuwało głód także wtedy, gdy nie będzie nawet mowy o głodzie fizjologicznym (a więc wywołanym przez podwzgórze). Tak więc głód psychiczny jest wynikiem nieprawidłowego procesu uczenia się i zgodnie ze swoją istotą pojawia się przede wszystkim w sytuacjach streso­wych. W przypadku osób otyłych zaistniała taka właśnie sytu­acja: w grupie „najedzonej” podniecenie zostało wywołane nie przez działanie podwzgórza, ale przez samą sytuację ekspery­mentalną, która w przypadku osób otyłych wywołała skojarze­nie z jedzeniem i została oceniona jako głód.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieje, że spodoba Ci się mój serwis! Jest on w całości poświęcony tematyce rozrywki. Zapraszam do czytania!
© Wszelkie prawa zastrzeżone