LĘKI SYMBOLICZNE

Wspominaliśmy już, że we wczesnym stadium rozwoju specjal­ne znaczenie w życiu dziecka ma działanie — mniej więcej w ciągu dwóch pierwszych lat życia świat zewnętrzny pojawia się wyłącznie za pośrednictwem narządów zmysłów oraz działań. Otoczenie oraz stosunek do otoczenia nie mają w małej główce reprezentacji myślowej, abstrakcyjnej. Mówiąc po prostu: dziecko nie ma jeszcze wspomnień, ponieważ zauważone w świecie zewnętrznym przedmioty, osoby nie zostawiają w jego umyśle żadnego obrazu (właśnie to jest przyczyną, że nie potra­fimy przypomnieć sobie żadnego zdarzenia z naszego życia z wieku dwóch lat czy wcześniej). Z tego okresu nie mamy po prostu „materiału zdjęciowego”.

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieje, że spodoba Ci się mój serwis! Jest on w całości poświęcony tematyce rozrywki. Zapraszam do czytania!
© Wszelkie prawa zastrzeżone