KONKRETNE PODSTAWY

Ujęcie takie daje już konkretniejsze podstawy do rozróżnia­nia strachu i lęku, ale w stosunku do dziecka w wieku niemow­lęcym trudno je zastosować, bo —jak już wspominaliśmy — u dziecka świat wewnętrzny i zewnętrzny, odczucia subiektywne i obiektywne często się zlewają i trudno je od siebie odróżnić. Dlatego właśnie wielu specjalistów stosuje pojęcie strachu i lę­ku wymiennie. W ten sposób stosowaliśmy te dwa pojęcia i my, traktując je jako synonimy. W związku z pewną ciekawą zależ­nością warto jednak bardziej szczegółowo przeanalizować prob­lem rozróżnienia strachu i lęku. Nasze wywody na temat strachu przedstawione na początku książki są bardzo podobne do poglą­dów Graya (1971) i Epsteina (1972).

Witaj na moim serwisie! Mam nadzieje, że spodoba Ci się mój serwis! Jest on w całości poświęcony tematyce rozrywki. Zapraszam do czytania!
© Wszelkie prawa zastrzeżone